A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) által fejlesztett képzési programok alapvető célja az elsősorban gazdasági szempontból hátrányos helyzetű társadalmi csoportok felzárkóztatása, digitális kompetenciáik fejlesztése annak érdekében, hogy gazdasági versenyképességük növekedjen, munkaerő-piaci esélyeik javuljanak.
IKER 1. : “Első lépések a digitális világba”
A képzési program fő (átfogó) célja a digitális kulcskompetencia fejlesztése, a digitális társadalomhoz való tartozással kapcsolatos igények megalapozása, pozitív attitűd kialakítása a digitális eszközök irányába.
A program konkrét célja annak elérése, hogy a résztvevő:
- tudja használni az infokommunikációs eszközének (PC, tablet, notebook, okostelefon, stb.) működtetéséhez szükséges alapvető funkciókat,
- tudja hanghívásra és szöveges üzenetküldésre használni infokommunikációs eszközét,
- tudjon egyszerű szövegszerkesztési lépések felhasználásával rövid szöveget szerkeszteni,
- tudjon egyszerű mentési műveleteket végezni,
- tudjon az interneten tájékozódni, könnyen hozzáférhető információkat megszerezni,
- tudjon elektronikus levelezést bonyolítani az alapvető funkciók használatával,
- az infokommunikációs eszköze megismert funkcióit biztonságosan tudja használni.
https://e-learning.ginop612oktatoknak.hu/
IKER 2. : “Önállóan használom az informatikai eszközömet”
A képzési program fő (átfogó) célja a digitális kulcskompetencia fejlesztése, a digitális társadalomhoz való tartozással kapcsolatos igények megalapozása, pozitív attitűd kialakítása a digitális eszközök irányában.
A program konkrét célja annak elérése, hogy a résztvevő:
- használja az okos eszközének (PC, tablet, notebook, okostelefon, stb.) önálló működtetésére a legfontosabb beállítási lehetőségeket,
- használja a saját okos eszközén lévő operációs rendszer ismert szolgáltatásait,
- tudjon egyszerű szövegszerkesztési lépések felhasználásával rövid, de kerek egész szöveget (pl. rövid szöveges üzenet, rövid e-mail) szerkeszteni,
- az interneten gyűjtött információkat fel tudja dolgozni, azokat konkrét problémák megoldására használja fel,
- elektronikus levelezés során tudjon csatolmányokat használni, felismerje az elektronikus levelezés veszélyhelyzeteit (levélszemét, e-mailes csalás) és képes legyen azokat egyszerű módon kezelni,
- képes legyen közösségi portálok önálló használatára (regisztráció, bejelentkezés, információkeresés, megosztás, egyszerű adatvédelem),
- tudja hanghívásra és szöveges üzenetküldésre használni infokommunikációs eszközét.
https://e-learning.ginop612oktatoknak.hu/
IKER 3. : “Feladataim megoldására összehangolt digitális megoldásokat használok”
A képzés átfogó célja, hogy a résztvevők az életszerű feladathelyzetekben a különböző (ismert) digitális megoldásokat egymást kiegészítve használjanak.
A program konkrét céljai:
- a résztvevők önállóan legyenek képesek különböző, nem begyakorolt feladathelyzetekben adekvátan, egymást kiegészítve használni az általuk már ismert digitális megoldásokat;
- ügyeket elektronikusan intézni, azok állapotát ellenőrizni;
- különböző dokumentumaikat strukturáltan tárolni felhőben;
- az általuk használt eszközöket összekapcsolni, adataikat szinkronizálni;
- olyan megoldásokat választani, melyek támogatják az együttműködést és a közös munkát
IKER3 tananyag csomag.zip - Letöltés
https://e-learning.ginop612oktatoknak.hu/
IKER 4. : “Új digitális megoldásokat találok”
Az IKER 4. szintjére besorolható digitális kompetenciafejlesztő képzés célja (illeszkedve az IKER 2015 és a DIGCOMP 2.1 szintjeihez), hogy a résztvevők képesek legyenek rendszerben gondolkodni a különböző felhasznált eszközeikről, az azokon futó szoftverekről, továbbá új probléma vagy feladat esetén új szoftvereket, digitális megoldásokat tudjanak keresni, azokat összehasonlítani, majd felhasználni.
A program konkrét céljai:
- a résztvevők körültekintő, tudatos és nyitott felhasználókká váljanak;
- ügyeket elektronikusan intézni, azok állapotát ellenőrizni;
- munkahelyi környezetben, akár magánéletükben, tanulásukban rugalmasan tudnak igazodni a jelentkező kihívásokhoz;
- növelni tudják hatékonyságukat és képesek a felismert szükségletekhez igazodó megoldások megtalálására, ideértve a saját digitális kompetenciáik önálló tanulás révén történő fejlesztésére
IKER4 tananyag csomag.zip - Letöltés
https://e-learning.ginop612oktatoknak.hu/
Képzési programok (letölthető dokumentumok)
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a képzési program(ok) 11.1.1. (Személyi feltételek biztosításának módja) és a 11.2.1. (Tárgyi feltételek biztosításának módja) pontjaiban a sárgával jelölt részt módosíthatja, illetve a pirossal jelölt részt, azaz a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséget és székhelyét törölni, vagy saját felnőttképző intézményük nevére és székhelyére cserélni szükséges a Pest Megyei Kormányhivatal Felnőttképzési Osztálya által történő engedélyeztetés előtt!
- IKER1 szintű képzési program
- IKER2 szintű képzési program
- IKER3 szintű képzési program
- IKER4 szintű képzési program
Segédletek oktatóknak
Oktatási segédanyag (letölthető dokumentumok)
- IKER 1. - 1. tananyagegység
- IKER 1. - 2. tananyagegység
- IKER 1. - 3. tananyagegység
- IKER 1. - 4. tananyagegység
- IKER 1. - 5. tananyagegység
- IKER 1. - 6. tananyagegység
- IKER 1. - 7. tananyagegység
- IKER 1. - 8. tananyagegység
- IKER 1. - 9. tananyagegység
- IKER 1. - 10. tananyagegység
- IKER 2. - 1. tananyagegység
- IKER 2. - 2. tananyagegység
- IKER 2. - 3. tananyagegység
- IKER 2. - 4. tananyagegység
- IKER 2. - 5. tananyagegység
- IKER 2. - 6. tananyagegység
- IKER 2. - 7. tananyagegység
- IKER 2. - 8. tananyagegység
- IKER 2. - 9. tananyagegység
- IKER 2. - 10. tananyagegység